Almen studieforberedelse (AT)

AT - Hjælp til vinkling på Alzheimer (biologi, dansk)

01. april 2015 af mathilde499 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,
Jeg er i gang med AT i fagene dansk og biologi, hvor overemnet er "Kommunikation - muligheder og begrænsninger". Mit underemne er Alzheimer (=som er en demenssygdom). Jeg kan dog slet ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an, så jeg får biologien med ind over. Er det nok med empiri, eller SKAL man bruge metoderne? Hvordan skal jeg vinkle det?

Alle råd modtages med kyshånd! :-)
_____________________________________________

Opgaven skal udformes som følger:

Opgave A
Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I din undersøgelse af sagen skal du belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vurdere kommunikationens muligheder og begrænsninger. 

Du skal anvende viden og metoder fra to fag til din besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. 

Eller...

Opgave B
Du skal undersøge en sag, der rummer et problem, hvor kommunikation spiller en central rolle. Du skal udarbejde et forslag til en innovativ løsning af problemet. Løsningsforslaget skal begrundes, og dets konsekvenser skal vurderes. 

Du skal anvende viden og metoder fra to fag til din besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. 


Skriv et svar til: AT - Hjælp til vinkling på Alzheimer (biologi, dansk)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.