Fysik

Fysik eksamen B niveau

19. maj 2015 af Daisyangel (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa

Er der en der vil hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg bedst forbereder mig til fysik mundtlig eksamen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2015 af tenebrex (Slettet)

Altså det mest simple er at læse op på de emner I har været igennem i jeres undervisning og lave dispostioner til alle emner, altså med teori, forsøg og perspektivering og gerne eksempler på opgaver, gerne nogle I har løst i undervisningen. Sådan læser vi ihvertfald op på mit hold :)

Jeg personligt har lavet en mappe til hvert emne, altså en til bevægelseslære, kraftlære og arbejde sammen (da det hænger sammen), en til bølger, en til radioaktivitet osv. Små hjælpe sætninger der kan få mig igang med fremlæggelsen.

Hvis I også har en praktisk vil jeg anbefale at lave dispositioner til hvert forsøg I har lavet så du er sikker på hvad du skal gøre, hvordan du bruger dit udstyr, hvordan du skal udregne forsøgsresultaterne og gerne perspektivering her også, altså hvad kan eller bliver dette brugt til i den virkelige verden.

Håber det hjælper lidt.

- Tenebrex


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2015 af tenebrex (Slettet)

Husk illustrationer (tegninger) som du kan tegne på tavlen. Det elsker fysiklærer nemlig.


Svar #3
27. maj 2015 af Daisyangel (Slettet)

Okaaay mange taak skal du have det husker jeg lige :)


Svar #4
29. maj 2015 af Daisyangel (Slettet)

Hejsa

Kan du fortælle mig hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til den praktiske del, da jeg ikke kender forsøgene før jeg selv trækker en til eksamen. Ved at jeg ordentlig skal have styr på efterbehandlingen, men ved ikke hvordan :(


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. maj 2015 af tenebrex (Slettet)

Jeg går ud fra du har lavet dem i timerne så derfor må du have vejledninger du kan øve dig i så du er sikker på hvirdan forsøgene skal laves. Hvis ikke så ved jeg ikke hvordan. Vores hold har lavet alle forsøg inden timerne sluttede og jeg har aldrig hørt om nogen der kommer op i forsøg de ikke har haft mulighed for at øve sig på før.

Skriv et svar til: Fysik eksamen B niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.