Matematik

hvordan isoleres x når man har ln(x)?

02. juni 2015 af erinaa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. mit spørgsmål er foholdsvist simpelt. hvordan isoleres x hvis man har:

ln(x)=11 

jeg tænker selv x = e^11 

er dette rigtigt? 

tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2015 af Toonwire

Det er korrekt :)

Den naturlige logaritmefunktion og den naturlige eksponentialfunktion er "hinandens omvendte".


Skriv et svar til: hvordan isoleres x når man har ln(x)?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.