Eksamensforberedelse

HJÆLP KOM IKKE OP TIL EKSAMEN

03. juni 2015 af m0bmann (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle, som i kan se udfra overskriften mødte jeg ikke op til dagens mundtlige eksamen. Grunden er at jeg har været et fjols og set forkert på datoerne, så jeg ville høre om der var nogle kloge hoveder der vidste hvad jeg har af muligheder nu. Jeg håber at jeg kan komme op til sygeeksamen men jeg har ikke styr på reglerne, så hvis der nogle der kan hjælpe så ville det være rart.


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. juni 2015 af alexandersvanholm

Dette gælder for de fleste uddannelsesinstitutioner. Jeg går ud fra, at du går på det almene gymnasium?

"Ved sygdom efter afmeldingsfristens udløb skal du straks give besked til eksamenskontoret. Du skal også personligt søge læge samme dag. Lægeerklæring, der dokumenterer sygdommen, sendes omgående til eksamenskontoret. Eksamen betragtes da som afmeldt, og vil ikke tælle som et anvendt eksamensforsøg. Du vil tillige være berettiget til at deltage i re-eksamen. Lægeerklæringen skal du selv betale".


Svar #2
03. juni 2015 af m0bmann (Slettet)

så dvs at hvis jeg aflevere en lægeerklæring kan jeg blive beretiges til en sygeeksamen, men hvad så hvis jeg  ikke er syg? er det muligt at "Fake" det?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2015 af alexandersvanholm

Men da du ikke har været syg og "set forkert på datoerne", så kunne du eventuelt forsøge at arrangere en samtale med din studievejleder og spørge til råds. Men mit gæt ville være, at du ikke vil kunne komme videre med dette, hvilket medfører at du dumper faget samt får et -3 på dit eksamensbevis.

#2

Det er en rigtig dårlig ide at "fake" det, som du så fint kalder det. Det er bortvisningsgrunde og administrationen på din institution vil måske følge op på det.


Skriv et svar til: HJÆLP KOM IKKE OP TIL EKSAMEN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.