Studievalg og videregående studie
specifikke adgangskrav
Hej jeg har været oppe i kult fagene og dumpet på HF :(. Jeg vidste godt det ville ende dårlig fordi jeg simpel hen hader sproglige fag. Men på min uddannelse står der at man skal have historie B som specifikke adgangskrav. Kan jeg tage faget om, som sommersupplering og stadig starte i august/septemper? eller er det låst fast og ikke kan ændres?
Please hjælp mig...
Du kan tage historie 0 -> B på et turbokursus i sommerferien, såfremt det er tilgængeligt tæt på dig. Du skal henvende dig til GS Danmark. Hvis du består, kan du stadig komme ind i år.
Svar #2
04. juni 2015 af Jerslev (Slettet)
#0: Svar #1 er korrekt. Jeg uddyber blot, at du ikke kan ændre på dit gennemsnit fra din HF. Selvom du ville få 12 til din sommersupplering vil det ikke påvirke andet end, at du nu opfylder det specifikke adgangskrav om historie på B-niveau.
Svar #3
04. juni 2015 af zartorium (Slettet)
tusind tak for svarene :) det hjalp meget. Vedrørende gennemsnit, det behøver jeg ikke da udd. kun kræver en bestået HF eller andet. Det er bare pisse træls at jeg skal læse det op igen, ejjjj det bliver en røv kedelig sommerferie.
Skriv et svar til: specifikke adgangskrav
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.