Almen studieforberedelse (AT)

AT - Hjælp til den naturvidenskabelige metode.

21. juni 2015 af Numsegod (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej jeg er i tvivl angående metode i biologi, som jeg ikke lige kan blive klog på.

Min problemformulering, samt metode lyder på:

Hvordan påvirker en idrætsskade nervene i led og muskler, og hvordan påvirkes det enkelte individ fysisk i genoptrænings processen, samt en vurdering af begrebet forebyggelse. 

Metode: Jeg har benyttet mig af humaniora, herunder hermeneutikkens metode til at fortolke og analysere mit materiale i idræt, samt har jeg anvendt den naturvidenskabelige metode.

I biologi har jeg ikke selv foretaget hverken forsøg eller undersøgelser, men jeg har på baggrund af andres forsøg og undersøgelser besvaret min problemformulering så vidt muligt.

Igen, jeg er usikker mht. metode i biologi, men hvis der er nogle som mener, at jeg har lavet min metode i idræt forkert, må de meget gerne komme med forslag :)


Svar #1
21. juni 2015 af Numsegod (Slettet)

Ignorer " I biologi har jeg ikke selv foretaget hverken forsøg eller undersøgelser, men jeg har på baggrund af andres forsøg og undersøgelser besvaret min problemformulering så vidt muligt." , da jeg stadig er igang med at finde ud af deres undersøgelser. :)


Skriv et svar til: AT - Hjælp til den naturvidenskabelige metode.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.