Matematik

Lommeregner på B eller C niveau (STX)

09. august 2015 af diskoler (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg skal formentlig have matematik på B-niveau, men hvis jeg efter et halvt år finder ud af, at det er for svært, så skifter jeg til en studieretning med matematik på C-niveau. Hvilken lommeregner skal jeg så købe?

Mit problem er, at jeg helt ærligt ikke gider at købe en lommeregner til 900 kr. hvis jeg ikke ved om jeg kan nøjes med en TI-30XS som jeg også brugte i 10 klasse.

Ville jeg kunne klare det første halve år med sådan en lommeregner i matematik på B-niveau?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2015 af mathon

Du svarer jo selv: "Jeg vil ikke investere i en dyr lommeregner, førend jeg får vished for…"


Svar #2
09. august 2015 af diskoler (Slettet)

Men er det okay? Hvad jeg vil er ikke lig med en god ide. Hvis jeg sidder og falder bagud fordi min lommeregner er for simpel, så er det jo ikke i orden.

Mit gymnasium skriver intet om lommeregnere.

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2015 af mathon

Mange gymnasiematematiklærere lægger undervisningen til rette efter brug af en af dem foreslået lommeregner, som formentlig ikke er TI-30XS. Du må så selv efterfølgende skønne, hvad du finder "den bedste ide".


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. august 2015 af Jerslev

#0: Du vil sandsynligvis få mere information om det, når du er startet. De fleste gymnasier har også elevlicenser til matematikprogrammer såsom Maple eller Mathematica.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. august 2015 af PSXL

Vi brugte slet ikke lommeregnere og blev heller ikke undervist i brugen af dem. Vi brugte derimod programmer til det, som vi også brugte til eksamen.

Svar #6
09. august 2015 af diskoler (Slettet)

Tak for jeres svar. Venter og ser, hvad min lærer siger. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
09. august 2015 af Stats

Typiske regneprogrammer til gymnasiet...

Maple, Mathematica, Matcad, Ti-nspire, Excel...

Alle er lige gode, til gymnasiet... Dog er jeg selv tilhænger af Ti-nspire eller Maple..

Ti-nspire pga. af dens brugervenlighed + layout.. Maple pga. af dens uendelige avancerede funktioner + layout..

Derimod er jeg ikke tilhænger af Mathematica, Matcad og Excel..

Det er jeg helt klart pga. af layout'et sucks,

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
09. august 2015 af gariban

Jeg klarede Mat A-niveau uden en håndholdt lommeregner. Brugte bare min mobil.

Derudover til eksamen brugte jeg et computerprogram, som vi fik af skolen


Brugbart svar (0)

Svar #9
09. august 2015 af PSXL

Nu ved jeg ikke, hvad din skole kommer til at bruge af programmer, hvis de ikke bruger lommeregnere. Men jeg har altid været glad for TI Interactive. Jeg er derudover blevet "oplært" i Maple og TI Inspire. TI Interactive er stadig den bedste i min mening for STX. For vektorer er den nok ikke den bedste.


Brugbart svar (0)

Svar #10
09. august 2015 af mette48

#6

fornuftig konklution


Skriv et svar til: Lommeregner på B eller C niveau (STX)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.