Tysk
Hjælp til rettelse af få tysk sætninger!
Hey!
Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger korrekt på tysk:
Andreas vil helst ikke komme for sent, og han forsøger hver dag at stå tidligt nok op, men det lykkes ham kun sjældent at komme til tiden.
Andreas will lieber nicht zu spät kommen, und er versucht jeden Tag früg genug zu aufstehen, aber es gelingt ihn nur selten pünktlich zu kommen.
De håber at komme til premieren og se ham i hans nye rolle.
Sie hoffen die Premieren zu kommen und ihn in ihren neue Rolle sehen.
Arkitekten har lovet at komme i eftermiddag og tage papirerne med.
Der Architekt hat im Nachmittag versprochen zu kommen og die Papirere mitnehmen.
Egentlig ønsker min kones chef at rejse langt væk og nyde livet, men foreløbelig tør han ikke (=vover han ikke at) gøre det. --> Denne sætning er jeg helt lost ved!
Håber I kan hjælpe!
Svar #1
16. september 2015 af Stygotius (Slettet)
Fede typer = fejl
Andreas will lieber nicht zu spät kommen, und er versucht jeden Tag früg genug zu aufstehen, aber es gelingt ihn nur selten pünktlich zu kommen.
De håber at komme til premieren og se ham i hans nye rolle.
Sie hoffen die Premieren zu kommen und ihn in ihren neue Rolle xx sehen.
Arkitekten har lovet at komme i eftermiddag og tage papirerne med.
Der Architekt hat im Nachmittag versprochen zu kommen og die Papirere mitnehmen.
Eigentlich wünscht der Chef meiner Frau, weit weg zu reisen un das Leben zu genießen, aber bis .auf weiteres wagt er es nicht
Skriv et svar til: Hjælp til rettelse af få tysk sætninger!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.