Samfundsfag
srp hjælp/teori
Hej allesammen
Jeg er stødt i en sætning, som jeg desværre ikke kan forstå som er: Kontrollen over de bindende beslutninger placeres hos valgte beslutningstagere (officials)
Kan nogen forklare mig, hvad det kan betyde?
På forhånd tak! :-)
Svar #1
14. december 2015 af Anderssam (Slettet)
"Kontrollen over de bindende beslutninger placeres hos valgte beslutningstagere" skal vel bare forstås som, at beslutninger der er bindende, er under kontrol af udvalgte mennesker (de valgte beslutningstagere). Det vil sige at bindende beslutninger er underkontrol af nogle valgte mennesker.
Håber det kunne hjælpe
Svar #2
14. december 2015 af StxPigen (Slettet)
Så det vil sige, at beslutningstagere kunne fx være præsidente, statsminstre osv. ?
#1"Kontrollen over de bindende beslutninger placeres hos valgte beslutningstagere" skal vel bare forstås som, at beslutninger der er bindende, er under kontrol af udvalgte mennesker (de valgte beslutningstagere). Det vil sige at bindende beslutninger er underkontrol af nogle valgte mennesker.
Håber det kunne hjælpe
Svar #3
14. december 2015 af Anderssam (Slettet)
Ja, det kunne det godt være.
Regeringen kan også godt bruges som eksempel, hvor en kontrol af beslutningerne også er placeret.
Skriv et svar til: srp hjælp/teori
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.