Matematik
ulighed

Jeg forstår ikke helt, hvordan man omskriver den til den normale form?
Svar #1
05. januar 2016 af peter lind
Det er en ligning ikke en ulighed
Jeg ved ikke hvad du mener med normal form. Hvis du vil løse den så gang ligningen med x*(1-x) Pas på med at 0 og 1 ikke er løsninger
Svar #2
06. januar 2016 af AskTheAfghan
Du starter med at sætte de to brøker til en på venstre side. På venstre side, har man
1/x - 1/(1 - x) = (1 - 2x)/(x - x2).
Derved fås (1 - 2x)/(x - x2) = 2, så giver den "normale" form
2x2 + 1 - 4x = 0.
Skriv et svar til: ulighed
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
