Bioteknologi

MEGET vigtigt.

13. januar 2016 af 1256m (Slettet) - Niveau: A-niveau

1. nogen der kan hjælpe med at give et forslag til hvorfor man ikke ønsker at avle videre på planter med resistensgener?

2. jeg skal bestemme andelen af planter, der har arvet genet for phytase men ikke markørgenet. Anvend eventuelt et krydsningskema?

3. her spørg de om hvad grise skal bruge phosphat til. det eneste info jeg har fundet er at levende organismer har brug for phosphot for at kunne danne kemiske processer.

4. opskriv et afstemt reaktionsskema, som viser omdannelsen af diazolidinyl urea til methanal og allantoin

5. beregn massen af methanal, der kan dannes i 50 g creme, når der er tilsat den maksimalt tilladte mængde diazolidinyl urea. her har jeg fået oplyst at der tilsættes 0,5 g diazolidnyl urea pr.100 g creme og molekylformlet for diazolidinyl urea er C8H14N4O7.

´vil virkelig være taknemlig hvis nogen kan hjælpe mig...er meget presset og skal snart op til terminsprøve

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2016 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.

Svar #2
14. januar 2016 af 1256m (Slettet)

hej jeppe101 er det muligt jeg kan sende dig nogle billeder der viser opgaverne som jeg ikke forstå...der er endel af opgaver, men det her nogle jeg ikke forstå derfor vil jeg have hjælp :)

Skriv et svar til: MEGET vigtigt.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.