Studievalg og videregående studie

International Business på CBS via. kvote 2

22. februar 2016 af tomoyo

Hej! Jeg ville høre om der er nogen som har erfaringer med at søge kvote 2 på IB? 

Jeg startede ud på gymnasiet med et snit på 4,6 og har nu arbejdet op mod 9,5, men fik dsv. en ikke så god SRP karakter tilbage på 7 og nu ser det ikke særlig positivt ud.. Jeg har derfor indset, at det er umuligt at komme i nærheden af 12,3 som var adgangskvotienten sidste år, men jeg vil stadig fortsat arbejde mig op mod et bedre snit. 

Jeg tænker på trods af mit dårlige SRP karakter og dårlige 1. og middel 2. årskarakter, vil de kunne sætte pris på min faglige udvikling igennem mine 3 år på gymnasiet? Ville bare høre om jeg ikke skulle have håbene oppe? Hvis jeg bliver afvist har jeg tænkt mig at tage et sabbatår, hvor jeg tager ud og arbejder, selvfølgelig med noget der har relevans, men ville bare høre om i tænker det er realistisk at komme ind? Det er et ret stort spring, at skulle arbejde 1 år og så ikke kunne komme ind på studiet alligevel.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2016 af MaibritG

Ellers kan du læse en HA med Global Business på Aarhus Universitet og derefter læse en kandidat i International Business (også på AU eller for den sags skyld på CBS). MIn pointe er bare, at der er andre muligheder for IB end på CBS. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
22. februar 2016 af tomoyo

#1 

Det der tiltrækker mig på CBS er bl.a. GLOBE programmet, som ikke findes på AAU.


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. februar 2016 af MaibritG

Hvis det specifikt er CBS, du går efter, tænker jeg at du skal satse på at komme ind via kvote 2 (der fordeles eftersigende 60/40). Problemet er nok, at de også kigger på karakterer (og naturligvis den motiverede ansøgning), så mon ikke, at kvotienten dér også er meget høj.

Så kan du se bort fra GLOBE-programmet (der er jo også adgangsbegrænsning), jamen så er der andre muligheder. Jeg ville i hvert fald ikke baseret mit valg på en spinkel chance for at være én af de 18 udvalgte til programmet.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
22. februar 2016 af tomoyo

#3 

Når de kigger på karakterer, tager de så de 1,08 i betragtning?


Brugbart svar (1)

Svar #5
22. februar 2016 af LilanKahn (Slettet)

Du kan læse IB på AAU eller SDU og snuppe en ERASMUS plads i et semester.


Skriv et svar til: International Business på CBS via. kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.