Fysik

mundligt fysik, hjææælp...

18. juni 2016 af alberte00 - Niveau: 9. klasse

hej:)

jeg skal op i mundligt fysik på tirsdag (idag - lørdag) og jeg forstår virkelig ikke hvordan prøven foregår. min lærer har ikke været til meget hjælp, så jeg har en række spørgsmål.

skal jeg selv vælge et forsøg? og skal det være noget fra tidligere på året (evt 7. og 8.kl)? eller skal det være et helt nyt forsøg jeg selv finder.

jeg har vedhæftet filen med mine emner, som i evt kan tage et kig på.

tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2016 af sjls

Så vidt det foregik sidste år, da jeg gik ud af niende, trækker man først et emne med nogle underspørgsmål til prøven. Herefter får man cirka en time til halvanden til at udføre nogle forsøg om emnet, mens lærer og censor går rundt og stiller spørgsmål til dine forsøg og emnet.
Da der er flere grupper inde samtidig, vil de kun være hos dig korte perioder af gangen, hvilket giver dig tid til at forberede, hvad du vil sige til dem, næste gang de besøger dig.

Du vælger selv forsøgene, og jeg er ret sikker på, det skal være noget, I har lavet i skolen før. Dog mener jeg, at man i nogle tilfælde godt kan lave forsøg udenfor pensum, men så skal man da også være helt sikker på, at det er rigtigt udført, og at man kan forklare det. 
Hvis du tager en mappe med alle jeres forsøg og opstillinger forklaret i, og som er sorteret ift. emnerne, burde det være nemt hurtigt at finde de forsøg, du gerne vil lave.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2016 af sjls

Og som din lærer har skrevet i vejledningen, er det en rigtig god idé at lave dispositioner til alle emnerne med forslag til forsøg. Så er du nemlig forberedt på at trække hvad som helst til prøven ;)


Skriv et svar til: mundligt fysik, hjææælp...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.