Generelt

Spørgsmål til studietur med udenlandsk pas samt skolerejseliste.

07. august 2016 af Eltaxen (Slettet)

Hej Venner, skal til Manchester om en 3 ugers tid og er lidt bekymret. 

Har et gammelt udenlandsk pas med ingen udløbelsesdato, samt har jeg fået lavet en skolerejsetliste. 

Hvordan fungerer det når man har sådan en? hvor får man billetten og hvordan checker man ind? samt er det svært at komme forbi paskontrollen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. august 2016 af JulieW99

Kontakt de lærere, du skal have med. De ved mere om jeres tur end vi herinde.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. august 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Hvordan kan dit pas ikke have en udløbsdato, men samtidig sige, at dit pas er gammelt? Et pas er kun gammelt, hvis passets udløbsdato er overskredet, eller i visse lande, er 6 måneder fra at blive overskredet.

Hvis du har fået lavet en skolerejseliste, burde der ikke være nogen problemer med din studietur, da din lære vil være ansvarlig for, at du opfylder betingelserne for din Englandstur? 

Ellers så prøv at skrive til den britiske ambassade direkte, fortæl om din situation, og hør, hvad de har af anbefalninger til dig. Deres e-mail er: [email protected]

Mvh

B


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2016 af haugf (Slettet)

Hvis du er EU-statsborger, kan du tage til England uden problemer, men hvis du ikke er, skal du anskaffe  et visum. Du skal være opmærksom på at det kan tage noget tid, og jeg vil anbefale at du i dette tilfælde gør dine lærere opmærksomme på det.

Jeg tog selv af sted til studietur med et udenlandsk pas. Jeg er EU-statsborger, så det var ikke et problem for mig vi rejste inden for EU. 


Skriv et svar til: Spørgsmål til studietur med udenlandsk pas samt skolerejseliste.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.