Dansk
Er der en som gider at læse en kort redegørelse i dansk
Jeg vil gerne hører om der er en som har lyst til at læse en kort redegørelse i dansk, som handler om brevet og brevromans genren.
Sammen med overskriften fylder det hele 115ord. Jeg har brug for lidt hjælp til korrektur. Jeg har selv læst den igennem flere gange, me jeg ved at der stadig må være nogle fejl, idet min stavekontrol ikke rigtig virker.
Den er vedhæftet som en wordfil. Jeg vil gerne at man simpelthen retter alt der kan rettes.
Mange 1000 takker.
Svar #1
08. november 2016 af HFNU (Slettet)
Dette er teksten vi skal skrive vores redegørelse om, samt opgaveformulering
I romantikken skrev man de første romaner, som er en genre indenfor prosaen, men som startede som en såkaldt brevroman.
Læs her om brevet og brevromanen:
”Brevet blev i romantikken betragtet som en særligt velegnet genre, når jeget skulle udtrykke sine subjektive oplevelser. I 1700-tallet blev brevromanen introduceret som genre, og her var der tale om romaner med et handlingsforløb fortalt i brevform. Brevromanerne kunne enten være skrevet med udgangspunkt i en bestemt persons breve, fx romanen Den unge Werthers Lidelser, eller de kunne være baseret på flere forskellige fiktive personers breve, fx romanen Farlige forbindelser af den franske forfatter Pierre Choderlos de Laclo fra 1782. ”
Gengiv teksten med egne ord her: altså en redegørelse.
Skriv et svar til: Er der en som gider at læse en kort redegørelse i dansk
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.