Samfundsfag

LEKTION 2 - IDEOLOGIER

11. december 2016 af Helpisneeded (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, da jeg skal op til eksamen til januar mangler jeg hjælp til en af de sværeste opgaver. 

Forklar de politiske partiers placering i forhold til ny- og gammel politik (vedhæftet) på basis af din viden om ideologi og en undersøgelse af partiernes holdning til hhv. et gammelpolitisk emne og et nypolitisk emne f.eks. skattepolitik og miljøpolitik (Brug www.ft.dk - vælg "Partiernes politik" -  vælg de forskellige partier individuelt - vælg skattepolitik og miljøpolitik)

Undersøg artiklen "Den tjekkede chef" gennem Molins model (Hint: forklar Venstres handlinger via modellens faktorer – begrund dig svar.)

Diskuter om ideologierne ikke længere har betydning for partierne i forhold til deres politiske holdninger og handlinger politisk? (Hint: Tænk her i hvilke forklaringer, der kan forklare, at ideologien ikke længere er vigtig f.eks. ændringer i samfundstyperne overfor de forklaringer, der kan understøtte, at ideologien stadig er vigtig f.eks. de politiske mærkesager)


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2018 af Jordbær2

Hej jeg kan se at det er et gammelt indlæg, men fik du hjælp til opgaven, da jeg selv står i samme situation??

Brugbart svar (0)

Svar #2
26. februar 2019 af Annecathrineab

Jordbær2 fandt du nogensinde ud af det, da jeg sidder i situationen nu... 


Skriv et svar til: LEKTION 2 - IDEOLOGIER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.