Studievalg og videregående studie

Hvordan synes I min chance er for at blive optaget på medicinstudiet via kvote 2?

28. december 2016 af Gerhat12 (Slettet)

Synes I jeg skal bruge energi på at søge en eller er det fuldstændigt umuligt for at at konkurrere med de andre ansøgere? Tak på forhånd?

Vedhæftet fil: Lidt om mig.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. december 2016 af dannysannem

Selvfølgelig skal du søge ind på kvote 2 hvis det er medicinstudiet der er dit drømmestudie.

Hvad har du på CV'et?

Svar #2
28. december 2016 af Gerhat12 (Slettet)

Læs vedhæftede dokument for at læse hvad jeg har at byde på


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. december 2016 af tomoyo

Lyder umiddelbart til, at du klarer dig rigtig fint i Polen! Ved ikke om man kan søge når man er igang, men har du kigget på stependium? Jeg ved, at man kan søge om en masse danske stependiums, hvis man vælger at læse i udlandet. 

Hvis du dog er fast på at læse på KU, så vil jeg umiddelbart sige, at du kommer 99% ind. Evt. kig på KUs hjemmeside ang. medicinstudiet, da de beskriver hvad de søger i en kvote 2 ansøgning og vurder heraf.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. december 2016 af DrNielsen

Som du nok ved, at medicin en meget søgt uddannlese herhjemme. Deraf stiger snittet selvfølgelig. Der sidder rigtig mange ildsjæle derude som brænder for at komme ind - og det er altså dem du skal op imod. Mange af disse ansøgere har været handicaphjælpere, arbejdet i hjemmeplejen, været udsent som frivillige til verdens brændpunkter osv. At du med 99% sandsynlighed kommer ind synes jeg er et utroligt misvisende svar. Sidste år havde KU 1579 ansøgninger til 56 pladser. Jeg kender ikke tallene for Aarhus hvor jeg studerer, men jeg mener at kvote to er blevet udvidet og nu udgør 20% af de 2x240 pladser vi har i året. Jeg kunne forestille mig de var ligeså søgt.

At du allerede er inden for faget vil jeg tro både kan være en ulempe og en fordel. Jeg kendte engang en der sad i kvote 2 udvalget i Odense. Inden jeg selv startede troede jeg også at jeg skulle på kvote 2, fordi jeg synes at kravene virkede uopnåeligt høje. Jeg spurgte derfor om det eksempelvis ville give mening at blive uddannet som portør inden. Han mente at det slet ikke var målrettet nok, hvorfor han mente at det var at spilde sin tid. Om et udvalg ser sådan på et igangværende studie i udlandet tror jeg er forskelligt, og kan være svært at udtale sig om.

Men altså - du kender jo lidt til faget nu her, så hvorfor skulle du ikke gøre det? Det værste der kan ske er at du får et nej :-)


Skriv et svar til: Hvordan synes I min chance er for at blive optaget på medicinstudiet via kvote 2?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.