Matematik
Excel
Hej! Jeg har nogle problemer med min excel. Hvis jeg skriver et tal fx 32, så afrunder min excel det (uden jeg beder om det) til 0,32. Derfor hvis jeg vil skrive 32, skal jeg skrive 32,0 og det kan godt gå hen og tage lidt tid hvis man nu skal have mange tal ind i ecxel. Håber der er en der har gode skills med det:-)
Svar #1
30. januar 2017 af StoreNord
Måske indtaster du i en celle, hvor formateringen er forkert. Prøv et helt andet sted i en anden kolonne; eller et helt nyt regneark.
Du kan ændre formateringen ved at højre-klikke på cellen og vælge "Formatèr celler". Du kan også bruge Format-penslen til at paint'e et korrekt format til et selectet område.
https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1736027
Svar #2
03. februar 2017 af jemf (Slettet)
Hej Petra,
Som StoreNord også skriver, så har det noget med formateringen at gøre.
Den nemmeste løsning er, at fjerne al formatering i cellen.
1) Marker cellen
2) Sørg for at være i 'Hjem' fanen
3) Tryk på den knap der ligner et viskelæder (som hedder 'Ryd')
4) Tryk på 'Ryd formater'
(Har vedhæftet et screenshot af det)
Så er al formatering fjernet i cellen og det skulle gerne se normalt ud igen.
Hvis du en dag for brug for rent faktisk at afrunde tal, så har Excel også nogle smarte funktioner til det som hedder AFRUND, RUND.OP og RUND.NED :)
Svar #3
03. februar 2017 af Petra0608 (Slettet)
Hej!
Tak fordi i prøvede at hjælpe. Devsærre er der inetet af det i har skrevet, som virker. Ligemeget om jeg stiller mig i en ny celle, åbner et nyt excel, eller genstarter excel helt, så vil den bare have tallet divideret med 100 uden jeg ber om det.
Men tak fordi i prøvede:-)
Skriv et svar til: Excel
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.