Studievalg og videregående studie
Søger hjælp til Nanoteknologi (uddannelsesvalg)
Jeg går pt på HF og har i flere år været forelsket i videnskaben bag nanoteknologi. I starten af denne måned var jeg nede og besøge AU til u-days, hvor jeg fik et godt indblik i, hvordan hverdagen er på sådan et studie (super søde mennesker jeg snakkede med).
Nu er det store spørgsmål så, om det skal være Nanoscience eller Nanoteknologi. Jeg ved at nanoscience handler mere om teori end Nanoteknologi gør, hvor Nanoteknologi er mere ingeniør orienteret.
Jeg vil gerne have godt med praktisk arbejde i løbet af uddannelsen og tror derfor jeg hælder mest imod (fysik og) nanoteknologi uddannelsen.
- Jeg kommer fra nordjylland, så et meget oplagt sted at søge ind som første prioritet er selvfølgelig Aalborg, men jeg har svært ved at finde ris og ros om stedet og uddannelsen.
Derfor er mit spørgsmål:
Er der nogen herinde som kender til AAU eller andre universiteter der tilbyder uddannelsen? (evt. kan sammenligne)?
Nogen som har været i (nogenlunde) samme dilemma og hvorfor valgte i som i gjorde?
Jeg har hørt at jobmulighederne er gode efterfølgende, nogen som kan bekræfte eller afkræfte dette?
ps. det skal lige siges, at jeg er ligeglad med hvor i landet jeg skal studere, så længe det bliver det sted jeg får allermest ud af min undervisning.
på forhånd tak - Mads
Skriv et svar til: Søger hjælp til Nanoteknologi (uddannelsesvalg)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.