Projektopgaven (9. kl.)

Menneskerettigheder gennem tiden

21. september 2017 af detsværespørgsmål123 (Slettet)

Hej allesammen

Jeg har projektuge i næste uge. Mit emne er mennenskerettighederne gennem tiden. Jeg vil gerne sammenligne Danmark og et land hvor der er uretfærdige menneskerettigheder. Ved i hvilke lande hvor det er uretfærdigt?

Har i tilfældigvis nogle hjemmesider hvor man kan læse om det også meget gerne gennem tiden, ville det være en kæmpe hjælp. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. september 2017 af Justitia

Spændende emne!

Jeg vil bare lige tilføje, at man ikke sondrer mellem retfærdige og uretfærdige menneskerettigheder. 
Hvis du vil kigge på lande, som faktisk har ratificeret Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, men som alligevel har for vane at forbryde sig på denne, så kig på: Tyrkiet og Rusland. Ellers kunne du tage et kig på f.eks. Nordkorea. 

https://www.youtube.com/watch?v=tiAc52Rkviw - her er en virkelig god video om frihedsrettighedernes udvikling. 

Du skal forresten tage udgangspunkt i ovennævnte konvention (Den Europæiske Menneskerettighedskonvention), da Danmark har ratificeret denne. FN's menneskerettigheder er soft law (ikke gældende ret).

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du henvende dig til mig. 


Svar #2
21. september 2017 af detsværespørgsmål123 (Slettet)

Tak for det gode svar!

Det kan jeg i den grad bruge til noget. 

Jeg undrer mig lidt over hvorfor man ikke kan sondrer mellem retfærdige og uretfærdige menneskerettigheder. Der er vel lande hvor de ingen ytringsfrihed har. 

Tak for hjælpen 


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. september 2017 af Justitia

Man sondrer bare mellem om en stat har menneskerettigheder eller ej. En lov som ikke eksisterer, kan ikke være uretfærdig. 


Svar #4
21. september 2017 af detsværespørgsmål123 (Slettet)

Okay, nu forstår jeg det. Det har du ret i. 

Mange tak for hjælpen 


Skriv et svar til: Menneskerettigheder gennem tiden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.