Studievejledning

Kvote 2

16. november 2017 af calliemoore (Slettet)

Kan man godt søge kvote 2 selvom man ikke har aflsuttet sin gymnasiale uddannelse?

Jeg er lige nu igang med en fuld hf på vuc og jeg bliver student til sommer (hvor jeg aflslutter mine fag og får mit snit). Men kan jeg så godt stadig søge kvote 2 her i marts, selvom jeg ikke er færdig med min hf endnu?  


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2017 af swpply (Slettet)

Ja, hvis du ønsker at starte tidligstmuligt efter din afslutning af hf. Så skal du søge nu til marts.


Svar #2
16. november 2017 af calliemoore (Slettet)

Men vil de acceptere mig selv om jeg ikke har et snit endnu? Der står at snittet for at komme ind via kvote 2 er 6.

Brugbart svar (0)

Svar #3
16. november 2017 af swpply (Slettet)

De får snittet engang efter at du har dimiteret og inden studiestart.

Dit eksamensbevis vil være at finde i eksamensdatabasen. Så da du oplyser dit cpr. nr. (og formegentligt søger via NemId) kan de hente samtlige dinne karakter, ligesnart at de engang er blevet oploadet efter afsluttet uddanselse.


Svar #4
16. november 2017 af calliemoore (Slettet)

Men kan jeg så også søge kvote 1 sammentidig?


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. november 2017 af Smut1

#4 Ja, men du søger først kvote 1, når du har dit endelige eksamensbevis.


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. november 2017 af guzbak

Ja, du kan sagtens søge kvote 2 i år.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. december 2017 af Højgiraf (Slettet)

SDU i Odense har på mange uddannelser optagelsesprøve - Derpå kan du nemt søge Kvote 2. På f.eks. KU vil det ikke give mening at søge kvote 2 som det første, da de vægter meget på erfaring i form af f.eks. relevant uddannelse og relevant erhvervserfaring. Derpå vil det give bedst mening for dig at tage et år, så du kan skrabe kvote 2 point sammen.

Som svar på dit andet spørgsmål omrking at søge kvote 1, så når du søger i kvote 2 bliver du automatisk vurderet i kvote 1 også. Det vil sige, at du faktisk søger i kvote 1 sammentidigt med at du søger kvote 2! Super fedt, ikke? 


Skriv et svar til: Kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.