Fysik

Inddragning af fysik i tværfagligt projekt

01. februar 2018 af Jones2929 - Niveau: 9. klasse

Jeg er nu ved at skrive et tværfagligt projekt med emnet fiskeri. Min nuværende problemstilling ser ud som følgende:

Arbejdsspørgsmål - fiskeri

Videns - og dataspørgsmål:

Hvilke fangstmetoder findes og bliver brugt til fiskeri?

Hvordan har fiskefartøjerne ændret sig?

hvordan har udviklingen set ud ift. import og eksport?

er opdræt et godt alternativ til almen fiskeri?

Forklaringsspørgsmål:

Hvilken betydning har klimaet for fødegrundlaget?

Hvordan fungerer fødekæder ift. fiskeri?

Hvorfor er det, at nogle steder egner sig bedre til fiskeri end andre, og hvorfor er nordsøen et godt sted?

Holdningsspørgsmål:

Hvordan forholder de forskellige politiske partier sig til landbrug og fiskeri?

Hvordan skal vi forholde os som forbrugere, og hvilke standarder skal vi sætte?

Hvad synes jeg selv?

Handlingsspørgsmål:

Hvad er bæredygtigt fiskeri i dag?

Hvad kan man gøre for at forbrugerne tænker sig om når de handler ind?

Hvilke regler skal politikerne lave for at forbedre havmiljøet?

Forsøg:

Forskellige byggematerialers densitet - udviklingen af fiskefartøjer

Endelig problemformulering:

Hvad kan vi gøre, for at have en mere bæredygtig fiskeindustri i fremtiden, og hvad kan vi ændre, for at opnå det.

Dog mangler jeg at inddrage fysik i det, har min lærer skrevet. Hun har selv skrevet (som noter) Fysik: tungmetaller, flyde-synke. Skibe: Densitet (massefylde), spændingsrækken, ædle og udædle metaller.

Jeg forstår godt, hvad det betyder, men jeg har svært ved at inddrage det i min problemformulering. Hvis i kan hjælpe, vil jeg værdsætte det.
 


Skriv et svar til: Inddragning af fysik i tværfagligt projekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.