Dansk

Dansk kronik

20. februar 2018 af Fedko - Niveau: A-niveau

Er der nogle der har overskud eller evt. lyst til at læse korrektur på mine 2-3 siders dansk kronik? Den skal aflveres 23. mvh. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
20. februar 2018 af Stygotius

Det har du din lærer til at gøre.


Svar #2
20. februar 2018 af Fedko

Nej det har jeg sjovt nok ikke Stygotius - fjern dig fra mine opslag.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. februar 2018 af OliverHviid

Stygotius har dog ret. Det er din lærers job.


Svar #4
22. februar 2018 af Fedko

Hvordan skal min lærer læse korrektur på en aflevering jeg skal aflevere til ham og blive bedømt udfra? Det er IKKE hans job. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
22. februar 2018 af Stygotius

Det er hans/hendes job at læse dine afleveringer, bedømme dem og give dem den karakter kan vurderes til.

Han/hun  skal ikke give dig og dine opgaver en karakter for noget andre har lavet.

Den slags findes der et ord for.


Svar #6
22. februar 2018 af Fedko

Hvad er det du snakker om? Det er ikke fordi, at jeg får andre til at skrive min opgave for mig? Det eneste jeg ønsker, er en der hjælper med at sætte punktum og kommaer. Er det så svært at forstå? Eller er du simpelthen for retarderet til at forstå det? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. februar 2018 af Mathias7878

Har du en til at gøre det til dansk eksamenen? Nej. Det er dit eget job at gøre det. Du lærer ingenting af, at andre gør det for dig. Hvis du ønsker at få din opgave rettet, må du betale for det, evt. ved brug af studiekorrektur.dk.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. februar 2018 af Stygotius

Hvis andre har rettet din grammatik og din stavning før du afleverer en opgave, er det ikke d i n  grammatik og stavning der vil blive vurderet og bedømt af din lærer, men en andens. 

Det kaldes fup og snyd på dansk, -ikke mindst når man betaler nogen for at gøre det, og det tyder kraftigt på en anløben moral.

Hvad med at gide sætte sig ind kommatering og anden tegnsætning på dansk??


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. februar 2018 af Anders521

# 6 Har du spurgt Egofaciens?

http://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1811550#1811825

#7

Har du en til at gøre det til dansk eksamenen? Nej. Det er dit eget job at gøre det. Du lærer ingenting af, at andre gør det for dig.

Gælder denne holdning også i matematikfaget? Af og til er du ellers villig til at give løsninger samt tilhørende mellemregninger. Dermed er der meget lidt eller intet tilbage der overlades til eleven. Burde denne holdning ikke også gælde for dette fag? 


Brugbart svar (0)

Svar #10
22. februar 2018 af Mathias7878

#9

Jo, det har du i princippet ret i. Men jeg synes stadigvæk, at der er en forskel. Jeg hjælper med matematiske opgaver, elever har svært ved. Prøver at give dem forklaringer til, hvordan de skal løses. For det meste undlader jeg også at løse hele opgaven, men giver dem i stedet for ledende svar, som jo er meningen med Studieportalen.

Jeg synes dog stadigvæk, at der er en vis forskel. Jeg hjælper/og eller retter matematik opgaver, men jeg retter ikke en hel aflevering. #0 kan da ikke forvente, at hun bare kan smide sin aflevering ind på Studieportalen og wollah, så er den rettet til punkt og prikke. Det lærer hun ingenting af. Forhåbentligt lærer folk noget af, at jeg hjælper dem med matematik opgaver, men hvad ved jeg :D

Jeg kan sagtens se, at #0 gerne vil have sin opgave rettet. Jeg spurgte for det meste også min mor, om hun gad at hjælpe mig. Jeg opførte mig dog ikke uforskammet, som #0 gjorde, da jeg gav et godt tip, men ikke ønskede at rette hendes opgave. Men nogle bliver jo bare utilfredse, når alt ikke går efter deres hovede.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
22. februar 2018 af Mathias7878

Desuden, hvis det kun er komma og punktum, #0 ønsker at få rettet, kan det jo være ligegyldigt. Det har nærmest ingen betydning for, hvilken karakter hun får for sin opgave. Indholdet er meget vigtigere. Så hvis det er i orden, så har #0 da ingenting at frygte for, når hun skal have karakter for sin opgave.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #12
22. februar 2018 af Anders521

Tilsynladende er det ikke ligegyldigt for #0 eftersom hun bliver ved med at spørge om hjælp. Jeg tror det er værd at gentage, at som lektiehjælper er du ikke forpligtet til at indfrie hendes forventninger. 


Skriv et svar til: Dansk kronik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.