Almen studieforberedelse (AT)

Metoder i biologi

20. marts 2018 af Jb123 - Niveau: C-niveau

Hej!

Jeg sidder og er ved at skrive min AT synopsis i gensplejsning af afgrøder. Til det har jeg valgt fagene dansk og bioteknologi/biologi.. Det jeg er i tvivl om er metoder i biologi? I dansk er det jo bare analyser og det har jeg helt styr på, men i biologi er jeg i tvivl? Min lærer nævnte man kunne bruge statistikker og grafer og sådan som metoder.. Jeg kan bare ikke forstå hvordan jeg skal kunne besvare min problemstilling ''hvad er gensplejsning?'' ved hjælp af statistikker og lignende.. Jeg har besvaret det, men det var bare ved at bruge min bog. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2018 af AngelOneOne

Hej,

Prøv at læse dette og se om ikke du kan komme videre: https://bio.systime.dk/index.php?id=128

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
20. marts 2018 af Jb123

Mmmmmmh, kan man så sige at de gensplejser i laboratorie og at en metode derfor er laboratorieforsøg ?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. marts 2018 af AngelOneOne

Hej,

Det kunne man sikkert godt. Men hvis ikke du har lavet forsøg i forbindelse med din AT, kan du jo udover bare at skrive hvad genssplejsning er, kommer ind på hvilke metoder man benytter i laboratoriet og hvad genssplejsning egentlig er mm.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Metoder i biologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.