Studievejledning

Betyder gymnasiereformen, at jeg som HF'er skal tage en suppleringspakke for at læse på uni, hvis jeg holder et sabbatår?

29. marts 2018 af bummelumbumbum

Jeg afslutter en HF til sommer med tysk B, matematik B og filosofi C som valgfag. Min plan er at læse tysk på uni, men jeg overvejer at holde et sabbatår inden da. 

Jeg ved, at hvis jeg søger ind til sommer, kan jeg sagtens blive optaget uden at skulle tage suppleringsfag. Der har dog været tale om, at HF-kursister fremover enten skal supplere deres HF med en halvårig suppleringsfagpakke eller have ekstra valgfag under HF'en for at kunne læse videre på universitetet, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det også gælder for mig, hvis jeg først søger ind på uni i 2019? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2018 af peter lind

spørg din studievejleder eller henvend dig til der, hvor du vil søge om optagelse


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. marts 2018 af OliverHviid

Nej, det er kun dem der går på den nye reform. Dem der afslutter deres HF i år skal ikke have en suppleringspakke.


Skriv et svar til: Betyder gymnasiereformen, at jeg som HF'er skal tage en suppleringspakke for at læse på uni, hvis jeg holder et sabbatår?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.