Studievalg og videregående studie

Hvad er muligt?

30. april 2018 af vandkvinden (Slettet)

Hej, jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg bliver snart student på STX, og vil gerne høre, hvilke jobs, der er mulige for mig at få efter, da jeg gerne vil spare lidt penge op. Jeg har erfaring som ungarbejder i netto og har gjort rent. 

Jeg vil gerne arbejde i en tøjbutik, men er det muligt, når jeg er ufaglært? 

Hvilke jobs er mulige, at få som ufaglært? Jeg ved, at man kan ansøge i børnehaver og som vikar på skoler. Er der andre muligheder?

Og er det omkring nu, hvor man skal ansøge?


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. maj 2018 af gåri3g (Slettet)

Ja du kan sagtens arbejde i en tøjbutik og ja det er nu her du gerne skal ansøge. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. maj 2018 af Eepix (Slettet)

Hvis du vil (det er kke et tøjbutik) kan du prøve at søge job hos Danmarks Statistik (som fx. telefoninterviewer) eller hos ATP (Arbejdsmarkedets Tillægspension). 

Du kan bare gå ind på deres hjemmesider og se ledige stillinger. 

Altså du kan måske enten søge nu (men jobbet hos ATP er fuldtidsarbejde, så du skal nok lige færdiggøre gymnasiet), men du kan sagtens arbejde for Danmarks Statistik, men du læser på gymnasiet (det er mere et fleksibielt job end fuldtidsarbejde. Her kan du ønske vagter.) 

Håber det hjalp lidt på det :D

EDIT 1: Du kan sagtens arbejde der som ufaglært.


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2018 af guzbak

Ja, sagtens :)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. juni 2018 af Jeeefs

Hvis du er over 18, kan du evt melde dig ledig i kommunen. Du bliver herefter tilknyttet et eksternt center, som får dig i arbejde forholdsvis hurtigt

Skriv et svar til: Hvad er muligt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.