Samfundsfag

Alternativets succes

10. maj 2018 af Jeg444 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Nogen der har en idé om, hvordan man ud fra minerva modellen kan sige noget om alternnativets succes? 

På forhånd tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2018 af Smut1

Du er nok færdig nu, men hvis du ikke allerede har "fremlagt", kan du inddrage ordet "progressiv".


Svar #2
13. maj 2018 af Jeg444 (Slettet)

#1

Du er nok færdig nu, men hvis du ikke allerede har "fremlagt", kan du inddrage ordet "progressiv".

Har du muglighed for at uddybe dette? Er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2018 af Soeffi


Svar #4
13. maj 2018 af Jeg444 (Slettet)

Men hvordan kan du ud fra den beskrive Alternativets succes?

Brugbart svar (0)

Svar #5
13. maj 2018 af Smut1

Så vidt jeg har forstået, vil de ”grønne” ofte være mere progressive. Progressiv er inden for politkkens verden et antonym til konservativ. (Du kan også læse om ordets generelle betydning her:  http://ordnet.dk/ddo/ordbog?entry_id=11041044&def_id=21064310&query=Tid&mpage=1&first_id=81223&last_id=81262). Alternativet er Danmarks mest progressive parti (som er i folketinget), og på baggrund af det kan de hente nogle vælgere hjem, da ingen af de andre partier besidder denne kvalitet i samme grad.


Svar #6
13. maj 2018 af Jeg444 (Slettet)

Fantastisk! Mange tak for hjælpen. Det hjalp meget. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. maj 2018 af Soeffi

#4

Jeg er i tvivl: ...normalt betyder "grøn", at man vil gøre noget for miljøet, men det ser det ikke ud til at betyde her...?


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. maj 2018 af Smut1

#7Det er helt rigtigt. Det betyder langt fra at man er miljøaktivist, dog har de grønne en tildens til at gå mere op i miljøet. Jeg kan meget godt lide det her billede http://forlagetcolumbus.dk/fileadmin/user_upload/pdf/Minerva.pdf


Skriv et svar til: Alternativets succes

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.