Dansk

Hjælp med Perspektivering af to billeder

20. maj 2018 af BSth10 - Niveau: 9. klasse
Hej,
Jeg har brug for hjælp med at perspektivere to billeder med hinanden.
Jeg skal perspektivere dette maleri af P.S. Krøyer “En sommeraftener ved Skagen sønderstrand” med Michael Ancher “Vil han klare pynten”.
Jeg har det lidt svært med at perspektivere og håber at kunne få lidt hjælp.

Brugbart svar (1)

Svar #1
20. maj 2018 af Amywh

kig på ligheder og forskelligheder. 
begge er skagensmalerier - hvilke teknikker kendetegnes der ved det? farver? belysning? havet i baggrunden?


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. maj 2018 af Stygotius

Hvad er Krøyers hhv. Anchers opfattelse af fiskerlivet  og det vilkår?

Er deres billeder begge positive eller er de begge negative?  Giver de begge et idyllisk eller begge et truende billede af det liv som Skagen tilbyder? Hvordan er individets forhold til andre i de to billederne?

Hvordan opfatterer individets  de naturlige omgivelser?

Hvordan er farveholdningen hos Krøyer og hos Ancher?  Er begge billederne realistiske eller de romantiske?   -eller er der en forskel?

Hvordan er de to kvinders forhold til hinanden? (Hvor er de på vej hen i forhold til beskueren) ?

Jeg synes det må være en rigtig lækker opgave at få, og at den må være dejlig at gå i gang med. 


Svar #3
21. maj 2018 af BSth10

#2

Hvad er Krøyers hhv. Anchers opfattelse af fiskerlivet  og det vilkår?

Er deres billeder begge positive eller er de begge negative?  Giver de begge et idyllisk eller begge et truende billede af det liv som Skagen tilbyder? Hvordan er individets forhold til andre i de to billederne?

Hvordan opfatterer individets  de naturlige omgivelser?

Hvordan er farveholdningen hos Krøyer og hos Ancher?  Er begge billederne realistiske eller de romantiske?   -eller er der en forskel?

Hvordan er de to kvinders forhold til hinanden? (Hvor er de på vej hen i forhold til beskueren) ?

Jeg synes det må være en rigtig lækker opgave at få, og at den må være dejlig at gå i gang med. 

Ja det er den sku, og jeg vil sige tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. maj 2018 af Stygotius

-selv tak og held og lykke.

Glem ikke at de to kvinder jo er Anna Ancher og Maria Krøyer.  de to maleres respektive koner, -begge malere med Anna Ancher som nok den største kunstner.  Maria Krøyer kom til at nøjes med mest at udføre mindre arbejder og tegne og indrette både hus og hjem, bl.a. "Alfvengården" ved Leksand i Dalarna i Sverige.


Svar #5
26. maj 2018 af BSth10

#4

-selv tak og held og lykke.

Glem ikke at de to kvinder jo er Anna Ancher og Maria Krøyer.  de to maleres respektive koner, -begge malere med Anna Ancher som nok den største kunstner.  Maria Krøyer kom til at nøjes med mest at udføre mindre arbejder og tegne og indrette både hus og hjem, bl.a. "Alfvengården" ved Leksand i Dalarna i Sverige.

Jeg vil spørge om du også kunne hjælpe med at perspektivere vil han klare pynten med den druknede. Begge er malet af Michael ancher.


Skriv et svar til: Hjælp med Perspektivering af to billeder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.