Studievalg og videregående studie

Hvordan bliver jeg mindre nervøs?

24. maj 2018 af literallymel

Hej alle,

Jeg går simpelthen i 3.g og er lige ved at være færdig (wuhu!), og jeg har selvfølgelig søgt ind på min drømmeuddannelse (Engelsk på AU). MEN jeg er gået hen og blive skide nervøs: for kommer jeg overhovedet ind? Jeg tvivler ikke på min intelligens, men nærmere mine karakterer. Lige nu ligger jeg på 7,5 i gennemsnit hvilket jo ikke er dårligt, men jeg ved også godt, at der er folk som klarer sig langt bedre end jeg. SÅ mit spørgsmål er, hvordan kan jeg komme af med den her nervøsitet? Det er gået hen og blevet decideret ubehageligt for mig. Det er træls for mig (så vel som for min omgangskreds), at jeg skal være så pokkers nervøs.

På forhånd, tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. maj 2018 af guzbak

Der er ikke meget andet for end at vente og holde hovedet koldt. Du må prøve at aflede dig selv med at lave noget forskelligt og ikke bare sidde alene og tænke, så du kommer til at overtænke tingene. Der er desværre ikke nogen opskrift på det, andet end afledning.

Ud og løbe en tur, ud med veninderne, læs en god bog eller hvad du nu ellers kan finde på.

Held og lykke!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2018 af magar

Du har jo gjort alt hvad du kan, så det eneste du kan gøre er, at være tålmodig, holde dig i gang og håbe på det bedste!


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2018 af 123434

For måske at berolige dig selv og fjerne noget af presset for dig selv, kan du måske søge ind på engelsk på både SDU og AAU, som din 2 og 3 prioritet. Det kan lette noget af det mentale pres. 

Der skal nok være en god vej for dig. Du skal nok klare den!


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. juni 2018 af Madsen10292 (Slettet)

Er også ret nervøs over årsprøver? 

Hvor meget tæller årsprøverne? og hvor stor indflydelse har det på en gennemsnitlige årskarakter 


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. juni 2018 af Madsen10292 (Slettet)

Er også ret nervøs over årsprøver? 

Hvor meget tæller årsprøverne? og hvor stor indflydelse har det på ens snit for at komme videre imod 2g 


Skriv et svar til: Hvordan bliver jeg mindre nervøs?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.