Tysk

Oversætte dette tysk for mig?

14. juni 2018 af Cavalia - Niveau: B-niveau

Sie brauchen mich, den strammen Eliteschüler in seiner schicken Uniform, als kurier verschlüsselter Nachrichten. Mich würde man nicht so genau am Grenzbahnhof Konstanz filzen. Dort übergab ich die Nachricht ihren Gewährsleuten, die dann wussten, wann und wie die verstecken Juden aus Berlin in die Schweiz geschleust werden würden. 

- Har prøvet oversat, men forstår stadig ikke helt præcis. Nogen der vil hjælpe. Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2018 af Hjælperen123

Jeg ville oversætte det sådan her til:

Hun behøvede mig i den stramme eliteskole i sin pæne/ordenlige uniform, som bud til at sende beskeder ud. Mig ville man ikke så gerne kropsvisitere på/ved grænsestationen. Der overgav jeg beskeden til hendes hjemmelsmand (hendes kilde), at hun vidste, hvornår og hvordan de skjulte jøder fra Berlin ville blive smuglet ind i Schweiz.  

Skal dog lige siges, at jeg ikke er 100% sikker og har oversat efter min paratviden, så håber det er brugbart og kunne hjælpe dig Cavalia ;)


Brugbart svar (1)

Svar #2
15. juni 2018 af Stygotius

Det betyder:

"De har brug for mig, den skrappe eliteskoleelev i sin smarte uniform til at viderebringe hemmelige beskeder. Mig ville man ikke gennemsøge så nøje på grænsestationen Konstanz. Dér gav jeg jeg beskeden til de rette  modtagere, som så vidste hvornår og hvordan de skjulte jøder fra Berlin ville blive smuglet ind i Schweiz." 

Der er skrevet forkert af. Der skal stå "versteckten Juden"


Skriv et svar til: Oversætte dette tysk for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.