Studievejledning

Hvad skal der til for at bestå? Hvornår dumper man?

08. august 2018 af Uffooo

Jeg er i gang med et suppleringskursus i Mat B. Jeg har meget svært med matematik, og ikke nok med det har jeg haft store kommunikationsproblemer med min lærer. Jeg skal snart op i mundtlig eksamen, og jeg er bange for, at jeg ikke vil være i stand til at besvare spørgsmålerne. 
Kan man bestå, hvis man kan teori og beviset ( altså det der kræves fra i en i det spørgsmål man trækker), og  ikke kan besvare spørgsmålerne, der bliver stillet?
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2018 af OliverHviid

Du kan evt. kigge på den officielle undervisningsbeskrivelse for faget hvis det kunne hjælpe, men jeg vil da tro at hvis du kan tale om noget relevant teori og samtidig fremføre et bevis, så kan du sikkert sagtens bestå.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2018 af Anders521

#0 Det afhænger af spørgsmålets indhold. Det kan forekomme at der ikke er et resultat med tilhørende bevis og i sådan et tilfælde vil du nok vil blive bedt om et redegørelse snarere end et bevisfremførsel. Om dette er tilstrækkelig til at bestå faget uden at komme i dialog med lærer/censor tror jeg næppe.  


Svar #3
08. august 2018 af Uffooo

@Anders521
Vil du uddybe,hvad du mener ? Jeg forstår det ikke helt

Svar #4
08. august 2018 af Uffooo

#2
#0 Det afhænger af spørgsmålets indhold. Det kan forekomme at der ikke er et resultat med tilhørende bevis og i sådan et tilfælde vil du nok vil blive bedt om et redegørelse snarere end et bevisfremførsel. Om dette er tilstrækkelig til at bestå faget uden at komme i dialog med lærer/censor tror jeg næppe.

Forstår ikke helt hvordan der kan være flere beviser?
Hvis man trækker eksamensspørgsmål, hvor man man skal bevise toppunkter i 2.gradspolynomium, skal man så også kunne beviset for rødder ?

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. august 2018 af Anders521

#4 Et spørgsmål kan være stillet således at der ikke henvises til noget resultat med tilhørende bevis. Men hvis du specifikt bliver bedt om at bevise toppunktsformlen for et 2.gradspolynomium er sagen en anden. 


Skriv et svar til: Hvad skal der til for at bestå? Hvornår dumper man?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.