Samfundsfag

Hvordan bliver man bedre til samfundsfag?

20. august 2018 af Guest123 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej. Har I nogle gode ideer til, hvordan man kan blive bedre til samfundsfag? Jeg læser i forvejen aviser og følger godt med i nyhederne, men det halter med karakteren. Jeg skal afslutte samfundsfag i år, og vil gerne nå at få et tocifret tal. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2018 af Smut1

Noget med at læse lektier bedre og så sige noget mere i timerne, ville jeg tro. Dengang jeg gik i gymnasiet fik jeg 10 i årskarakter (c-niveau) uden at have åbnet en avis eller forholdt mig til noget aktuelt i samfundet, men blot ved at snakke om det, der stod i grundbogen. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. august 2018 af 1Help1

Ja, er enig med Smut1.
Jeg fik afsluttet samfundsfag C, hvor jeg fik 12 i årskarakteren.
Og som Smut1 også har skrevet, så var det eneste jeg gjorde, var at følge med i timerne, læse og lave mine lektier og være aktiv i timerne. :)
Læste heller ikke nogen aviser, så det er bare om at være aktiv i timerne. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. marts 2019 af Sergent (Slettet)

#1 og #2

Når i siger at i blot var aktive i klassen osv., så lyder det meget simpelt. Jeg har været aktiv, jeg har klaret mig meget godt til vores midtvejstest, men fik alligevel 7. 

Hvordan er det at i formidler jeres samfundsfaglige viden?. 

Hvordan viser i læreren at i brænder for faget?

Tak på forhånd. Har ledt efter denne tråd i dagevis, så jeg ville være rigtig rigtig taknemmelig over tips.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. marts 2019 af 1Help1

Når du selvfølgelig er aktiv, så skal du på samme måde kunne bruge de samfundsfaglige begreber.
Det du læser i dine lektier, skal du kunne bruge og formidle med dine egne ord i timerne. På den måde kan din lærer se, at du har forstået lektien. Men hvis du så ikke forstår lektien, så er der heller ikke noget problem i det. Så skal du slet ikke være bange for at spørge din lærer om hjælp for en bedre forståelse. Dette viser, at du prøver. Så der er intet problem i at spørge om hjælp.

Udover det, så kan det også give lidt ekstra point at læse nogle artikler, der har med emnet at gøre.
Hvis du f.eks. har om økonomi i samfundsfag, kan du prøve at læse op på, hvad der i øjeblikket sker med økonomien i Danmark eller bare generalt verdenen. Du kan netop også stille spørgsmål fra artiklerne, du har læst, hvor du så kan skabe en debat i klassen og også diskutere det med din lærer.

Ps: Du kunne også prøve at spørge dine klassekammerater, der får et højt karakter. Måske få tips fra dem.
Men det kommer selvfølgelig også an på den lærer, man har. Nogle lærere har høje krav andre har ikke. 

Håber dette kunne hjælpe dig. :)
Og held og lykke med at score en topkarakter, det er bare om at tro på sig selv. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juni 2019 af Sergent (Slettet)

#3

#1 og #2

Når i siger at i blot var aktive i klassen osv., så lyder det meget simpelt. Jeg har været aktiv, jeg har klaret mig meget godt til vores midtvejstest, men fik alligevel 7. 

Hvordan er det at i formidler jeres samfundsfaglige viden?. 

Hvordan viser i læreren at i brænder for faget?

Tak på forhånd. Har ledt efter denne tråd i dagevis, så jeg ville være rigtig rigtig taknemmelig over tips.

Fik 10 senere i årskarakter, efter jeg gjorde som mine råd sagde.


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. juni 2019 af 1Help1

#5
Stort tillykke, det gælder bare om at arbejde og ikke give op. :D


Skriv et svar til: Hvordan bliver man bedre til samfundsfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.