Studievalg og videregående studie

Hvilken studieretning?

29. september 2018 af slette

Jeg er snart færdig med mit grundforløb og skal vælge studieretning senest tirsdag. 

Efter en masse snak med studievejleder osv. står jeg stadig i mit dilemma om jeg skal vælge...

Studieretning 1: Matematik A, Fysik B, Kemi B (4 A-fag)

Studieretning 4: Samfundsfag A, Matematik A ( 5 A-fag)

Kemi er ikke lige min stærke side, så hvis man har haft kemi på B-fag kan man så ikke lige forklare mig om forløbet eller bare nogle gode råd. Samfundsfag har jeg det en del lettere med, men har bare flere muligheder ved at tage første retning, da jeg måske vil være noget inde for medicinalverdenen. Tak på forhånd.


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. september 2018 af EnStuderende

Hvis du måske gerne vil noget inden for medicinalverdenen, så er det self. klart den første, du skal vælge. Det kan godt være svært at tage stilling til allerede nu, så måske du nærmere skulle kigge lidt mere overordnet på det - interesserer du dig mest for det naturvidenskabelige eller det samfundsfaglige? 

Lad være med at lade dine nuværende evner inden for diverse fag styre dit valg - så længe du er klar på at bruge tid og energi på at sætte dig ind i stoffet i kemi, så skal du nok komme igennem det. Det er min opfattelse, at ethvert fag kan blive sjovt/interessant/nemt, hvis bare man bruger nok kræfter på at ville det.


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. oktober 2018 af guzbak

Personligt syntes jeg kemi på B niveau var rimeligt overkommeligt, også for dem der ikke var helt stærke i det.

Hvis du er bedre til samfundsfag og kan få en ekstra bonus med de 5 A-fag, kan du jo altid vælge at supplere kemi op senere hen, men derimod måske have et højere snit.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvilken studieretning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.