Studievalg og videregående studie

Spørgsmål om at blive gymnasielærer

07. oktober 2018 af maxpaulsen147 (Slettet)

Hej portalen, 

jeg er i gang med min vidergående uddannelse i Biologi. Jeg vil som tilvalg vælge idræt, men er sku lidt i tvivl, om jeg ikke hellere ville vende studiet om og læse Idræt som hovedfag, og biologi som tilvalg. Min beslutning afhænger primært af, hvad jeg må undervise. Så her kommer mit spørgsmål:

Hvis jeg læser biologi som hovedfag og idræt som sidefag, kan jeg så undervise begge fag på A-niveau på gymnasiet? eller er det noget med jeg kun kan undervise biologi på a niveau og idræt på c eller b niveau, da jeg "kun" har haft det som sidefag?

Med venlig hilsen

En kommende gymnasielærer :D


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. oktober 2018 af guzbak

Jeg kender flere studievejledere på SCIENCE (KU) som er super kompetente og hjælpsomme. De sætter sig ned med dig og tegner de forskellige muligheder op. Book en tid hos dem!

Andre universiteter har nok også gode vejledere, hvis du ikke læser på KU.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. oktober 2018 af Anders521

Hejsa,

Jeg vil gætte på at du godt kan undervise biologi og idræt, uanset hvilke niveau der er tale, da indholdet i læreplanen i begge fag vil formentlig være fortrolig for dig efter endt kandidatuddannelse.


Skriv et svar til: Spørgsmål om at blive gymnasielærer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.