Generelt

Skifte fra gymnasie i 3.g

08. oktober 2018 af jaokaymand

Hej. Jeg har det enormt svært ved skole her i 3.g. Det er ikke, at jeg ikke er god i skolen, men grundet mentale problemer her på det sidste, kan jeg slet ikke koncentrere mig, jeg begynder at græde, når jeg skal skrive opgave, og jeg har 14% fravær for året. 
Derfor tænkte jeg, om det er muligt at tage sidste skoleår på studenterkursus, hvor man jo selv vælger sine fag??? Jeg vil bare ikke have, at alt mit hårde arbejde går spildt, men ved jo ikke ligefrem, om jeg pludselig får det bedre. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. oktober 2018 af guzbak

Tag en snak med din studievejleder og evt. din læge mhp. en lægeerklæring på din tilstand.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. oktober 2018 af Smut1

Din skole er ikke det bedste sted at hente hjælpe, hvis du overvejer alternative uddannelsesmuligheder! Søg på nettet og snak med relevante vejledere i stedet.


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. oktober 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Dit hidtil hårde arbejde vil ALDRIG være spildt. Du kan jo bruge din indsamlede viden på studenterkurset. Du vil måske oven i købet opleve, at tingene bliver lidt lettere for dig.

Det vigtigste er dit heldbred og at du trives og har det godt.

Som de øvrige skriver - tag en snak med din læge og så måske studievejlederen på studenterkurset.

Held og lykke.


Skriv et svar til: Skifte fra gymnasie i 3.g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.