Dansk

akut hjælp til rettelse

12. oktober 2018 af Mads02032 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Nogen der kan rette denne opgave? tak på forhånd

I novellen kan man være lidt usikker på om forholdet mellem hovedpersonen og faren er stærkt eller svagt:

“Han ville have været stolt af mig, sin fars datter. Pavestolt.”  (s.40 linje 7-8) Her ses at forholdet mellem faderen, og datteren faktisk var stærkere end man tror. Det viser blandt andet også at faderen havde været stolt af hende   

“Jeg holdte tale men vidste ikke hvad jeg selv sagde”(s. 36 linje 16-17)

Hun holdte en tale, ordene der røg ud af munden på hende var ikke ord der kom fra hjertet, men de ord der kom ud af hende, var ikke det som hun følte.

“Efter samtalen forlod jeg selskabet og gik en lille runde i byen” (s. 36 linje 20-21)

Hun forlader selskabet for at være lidt alene og gøre sig nogle tanker om hvordan hun nu vil takle det, fordi det ramte hende hårdt

“Resten solgte jeg som dødsbo til et velrenommeret auktion firma” (s. 39 linje 16-17)

Det viser blandt andet, at hun faktisk er nødt til at komme af med nogle af farens ting, og kun beholde de vigtigste ting som havde en salgs betydning eller et minde.


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2018 af Stygotius

Hvis nogen har været stolt af en der er "sin fars datter", må han/hun have været stolt af sin søster.

-Du skal få rettet det danske du skriver.


Skriv et svar til: akut hjælp til rettelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.