Dansk

Selvbiografi - Er der nogle der vil rette den?

26. oktober 2018 af MathildeKrabbe - Niveau: 7. klasse

Er der nogle, der gerne vil tage et kig på den og rette den?

PS: Har slettet noget privat info.

På forhånd tak!


Svar #1
26. oktober 2018 af MathildeKrabbe

Ups, den vedhæftede fil kunne ikke oploades, så jeg kopiere den bare ind.

Personkarakteristik

Jeg er en meget lav pige, og jeg har halvlangt, glat og lyst hår. Mine øjenfarve er en blanding af grå og grøn. Jeg er meget kræsen om mit tøj, og jeg går kun i bukser og t-shirts.

  Jeg har altid været et lidt konkurrencemenneske, og når vi laver quiz eller en anden faglig leg, kører mit hjerte altid på fuld kraft. Jeg har altid kæmpet om at være den bedste, og for mig er det faktisk en ret vigtig ting, og det er noget der kan gøre mig sur eller ked inden i. Jeg er ret negativ som person, og er meget indelukket med mine følelser, når det er dem, der kommer helt ind fra kroppen. Jeg taler ikke så meget om mig selv, og taler generelt ikke meget. Jeg har altid følt mig som en outsider. Måske fordi jeg altid er så negativ eller sådan noget. Jeg elsker at læse, og har også læst ret meget. Jeg har altid haft en klæbehjerne, som er ret fantastisk, men det er irriterende at man også husker dårlige ting. Jeg er rigtig dårlig til at huske ansigter og navne, men tal er min gode side. Jeg kan endda huske 32 cifre af pi.



 

Opvækst

Da jeg var lille, boede jeg i Idestrup sammen med min familie. Mine forældre blev skilt, da jeg var cirka 7 år. Derefter flyttede min far hen i en lejlighed, som dog kun var imidlertid. Min far og mor skiftes til at bo i henholdsvis huset og lejligheden. Min far fandt et hus, der var ejet af mine søstres far og lejede det. Vi boede fint der og hyggede os meget, men der var dog meget koldt om vinteren. Da vi havde boet der i noget tid, fandt min far et hus. Det var flot, havde en god belligenhed, og vi elskede det.

  Min mor fandt en kæreste, som hed Christian. Han var sød og sjov, og vi kunne alle lide ham. Han havde allerede en søn og en datter, som hed Mads og Celine. Efter noget tid flyttede de sammen, og nu bor vi 6 personer i et hus i Nykøbing.

  Gennem tiden har min familie og jeg både haft kaniner, fisk, og i øjeblikket ude hos min mor har vi en lille, hvid hund, som hedder Barney.

Karriere

Jeg har altid været god i skolen, men jeg har altid også lavet mine lektier. Jeg elsker at læse og gå i skole, men det er ikke noget nyt.

  Jeg er vild med Fysik-Kemi, men jeg ved ikke rigtig, hvilket er mit yndlings. Jeg har altid været fascineret af verdensrummet, og jeg tror også, jeg vil gå i den retning med min karriere, for jeg tænker at være astronom eller astrofysiker.

  Min far er gymnasielærer i matematik, og det passer meget godt, fordi jeg både er vild med matematik men også ret god til det.


 

Musik

Sidste jul sagde jeg til min mor, at jeg ønskede mig en ukulele. Jeg fik så en til jul, men det gik dog ikke så godt med at spille den, men efter 4 dage på min fødselsdag, kom min onkel, som godt kunnen spille både ukulele og guitar. Han lærte både mig og min bror at spille lidt, og vi var helt vilde med det. Efter det bestilte min bror en ukulele på nettet, og fik den bragt hjem. Da han havde spillet i noget tid, købte han en guitar på tilbud og begyndte så at spille på den. Vi begyndte at gå til guitar sammen. Min bror blev meget hurtigt bedre end mig, men jeg er stadig meget god.

  Jeg har altid været god til klaver, og jeg synes også det er rart at spille, så jeg har et keyboard på mit værelse, men jeg spiller dog ikke så ofte mere.




 

Spejder

For cirka 4 år siden, begyndte jeg til spejder. Det var sjovt, og vi havde et godt sammenhold. Jeg startede på grund en af mine venner gik til det, og så ville jeg prøve det, og det var lige noget for mig.

  Min far arbejdede sammen med en af lederne, og så blev han hjælpeleder.

  I 2017 var jeg på Spejdernes Lejr 2017. Det var mega godt lavet, og der var endda folk fra Australien.

Venner

Da jeg var lille og gik i børnehave, mødte jeg nogle som hed Mads og Victor. Vi blev alle tre bedste venner, og vi kunne ikke skilles ad. Jeg går i klasse med Mads nu, men vi er næsten ikke mere sammen.

  Mine nuværende bedste venner er Alberte, Mikkel P., Rasmus og Thorbjørn. Vi hygger os meget, men jeg har altid føltes mig lidt udenfor, når Mikkel P., Rasmus, Thorbjørn og jeg er sammen, fordi jeg er den der spiller computer mindst, og jeg ser ikke så mange memes, som de gør.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. oktober 2018 af VietCoungVu

Til din selvbiografi skal dine lærer rette den, for vi skal ikke rette den for dig. Du kan måske spørge, hvordan man sætter kommaer, for dem har du flere steder i din tekst.

Og bare lige jeg vil ikke være ond. Fordi da jeg startede på studieportalen, sendte jeg også stile ud, så folk kan rette dem. Der var nogle der skrev, at jeg selv skulle rette det og det er min lærer der skulle rette det. Det er også det der er rigtigt.

I studieportalen spørger man, hvis det er noget man ikke forstår eller ikke kan finde.

:)


Skriv et svar til: Selvbiografi - Er der nogle der vil rette den?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.