Dansk

Analyserende oplæg

08. december 2018 af hundeelsker123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg vil høre jeres mening om denne opgave 

Jeg skulle skrive et analyserende oplæg med fokus på temaet eventyr, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten: allerkæreste søster, af Astrid Lindgren

Jeg er HF studerende 

Min hemmelige tvillingesøster Almen indledning om genren

Eventyr er fortællinger med spændende og fantastiske hændelser, hvor den virkelige og overnaturlige verden smelter sammen til e´t univers. Den svenske forfatter, Astrid Lindgren, har skrevet en eventyrligfortælling kaldt Allerkæreste søster, som er fra eventyrantologien Dværge og kæmper (1985). Jeg vil nu lave en analyse og fortolkning af Lindgrens tekst, med særligt fokus pa° eventyrgenren samt temaet.

Præsentation af særteksten