Dansk

Fra barn til voksen roman

17. januar 2019 af Elninoo - Niveau: C-niveau

Folkens hjælp! Skal have fundet en roman jeg skal læse. Nogle der har nogle bud på hvilke jeg kunne læse. Eventuel forklar kort hvad den handler om! Skal fortælle min lære i morgen hvilken jeg har fundet. Mvh El Nino


Svar #1
17. januar 2019 af Elninoo

B


Svar #2
17. januar 2019 af Elninoo

B


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. januar 2019 af sm26

Har lige læst "fluernes herre". Den er meget god og en klassiker - din lærer kender den helt sikkert. Men den har et ret svært ordforråd, er gammel og har mange beskrivelser, som kan gøre den lidt tung. Ellers er den god.

Den handler om en gruppe britiske skoledrenge, der strander på en øde ø under en atomkrig, hvor der opstår magtforhold og fjendskaber mellem drengene. Nogle fokuserer på at komme hjem, mens andre har opgivet håbet om det, og de er så blevet "vilde". Derudover gemmer der sig et monster på øen, som de frygter for at møde.

Mit referat er nok ikke så godt, men bogen er. Men du kan egentlig vælge en hvilken som helst bog, du har lyst til, hvis den bare har et passende niveau, går jeg ud fra...


Svar #4
17. januar 2019 af Elninoo

Tak for dit bud! Det vil jeg kigge nærmere på. Håber dog alligevel jeg kan få nogle andre bud! God aften ;) 


Skriv et svar til: Fra barn til voksen roman

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.