Matematik

vektor

29. januar 2019 af Rador (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har brug for noget hjælp til nogle opgaver jeg har fået for.

de opgaver jeg ikke forstår er: 

opgave 1

opgave 24: 3. 

Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal regne dem ud og hvilke formler jeg skal bruge til at løse opgaven.

Håber i kan hjælpe :)

på forhånd tak!

Vedhæftet fil: Opgavesæt 4 (1).docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. januar 2019 af mathon

Opgave 1
             
         1)      

                             \small A_{par}=\left | det(\overrightarrow{a},\overrightarrow{b}) \right |=\begin{Vmatrix} -2 &6 \\ 5& -4 \end{Vmatrix}


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. januar 2019 af mathon

        2)      

                            \small \left | \overrightarrow{a}+\overrightarrow{b} \right |=\sqrt{\overrightarrow{a}^2+\overrightarrow{b}^2+2\cdot \overrightarrow{a }\cdot\overrightarrow{b}}\qquad\left | \overrightarrow{a}-\overrightarrow{b} \right |=\sqrt{\overrightarrow{a}^2+\overrightarrow{b}^2-2\cdot \overrightarrow{a }\cdot\overrightarrow{b}}


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. januar 2019 af peter lind

opgave 1

Arealet af paralellogrammet er |det(a,b)|

2. Lægderne af diagonalerne er |a+b| og |a-b|

3. Skriv ligningerne ud i de enkelte koordinater x koordinaten bliver såldes

-2s+6t = 10

Skriv den tilsvarende ligning ud i y koordinaterne. Du har nu to lineære ligninger med 2 ubekendte som du må løse.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. januar 2019 af mathon

         3)  
                            \small s\cdot \overrightarrow{a}+t\cdot \overrightarrow{b}=\overrightarrow{c}

                            s\cdot \begin{pmatrix} -2\\5 \end{pmatrix}+t\cdot\begin{pmatrix} 6\\-4 \end{pmatrix}=\begin{pmatrix} 10\\8 \end{pmatrix}

           løs

                            -2s+6t=10
                              5s-4t=8


Skriv et svar til: vektor

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.