Studievejledning

Søge ny uddannelse under sygemelding?

05. februar 2019 af Blueyz
Hej,

Jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan søge om optagelse på en ny uddannelse hvis man er sygemeldt på en anden uddannelse (begge videregående uddannelser)?

Kan læse man gerne må søge om optagelse i mens man er på en anden uddannelse under normale omstændigheder og at man bare skal være afmeldt inden den nye starter, men er der særlige regler mht sygemeldingen?

Man sygemeldes selvfølgelig på en uddannelse med det henblik på at blive rask og fortsætte på den samme, det er derfor jeg er i tvivl.

Nuværende uddannelse forværre min sygdom så vil gerne starte på en ny til sommer, selvfølgelig med den forudsætning jeg har det bedre til at fuldføre en uddannelse. Jeg kan ikke få uddannelseshjælp og pga sygdom ikke varetage et job lige pt. derfor jeg undersøger om sygemelding med su frs nuværende uddannelse kunne være en mulighed så jeg får ro til at blive raskmeldt og kan starte på en ny, mere passende uddannelse senere på året :)

Svar #1
05. februar 2019 af Blueyz

Skal lige tilføjes der er tale om videregående uddannelser

Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2019 af guzbak

Jeg har ikke hørt at der skulle være problemer med det.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Søge ny uddannelse under sygemelding?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.