Generelt

Kvote 2 - gennemsnit

13. marts 2019 af Jvbihadgm

Hej,

Jeg skal søge ind på odontologi her til sommer. Problemet er at mit kvote 1 snit er 9,7 men mit kvote 2 snit indtil videre er omkring 10. Jeg er dårlig til matematik og er bange for at det vil ødelægge mit kvote 2 snit. Det er sådan at hvis jeg supplere i sommerferien er det stadig gældende men at mine karakter ikke bliver sendt med i ansøgningen og derfor kan de muligvis tilbyde en betinget plads. Mit spørgsmål er så, om I synes jeg skulle færdiggøre det og sende karakteren med eller om jeg skal tage det til sommer så jeg ikke ødelægger mit kvote 2 snit?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2019 af Moderatoren

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med kvote 1 og kvote 2 snit. Dit snit burde være ens. 

Jeg kan læse, at man skal mindst have 6.0 i snit for at søge odontologi på kvote 2 på KU.


Brugbart svar (2)

Svar #2
14. marts 2019 af guzbak

#1 Trådstarter mener nok karakterer for de adgangsgivende fag, da disse vurderes i kvote 2.

#0 Du skal være opmærksom på at der kun er 10 kvote 2 pladser, så det er ret svært at blive optaget, hvis man ikke har andet relevant erfaring end en studentereksamen. Måske skulle du prøve at søge ind på tandplejerstudiet som din 2. prioritet? Jeg kender en del fra tandplejerstudiet som er optaget på odontologi i kvote 2.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
16. marts 2019 af Jvbihadgm

#2 Jeg har arbejdet frivilligt i udlandet i et år, men ved du hvad nogle af deres snit var? Altså dem du kender som kom ind gennem tandplejeruddannelsen? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
17. marts 2019 af guzbak

Nej, det gør jeg ikke. Men flere har enten været ude at arbejde inden (det kan du ikke mere pga. Loftet) eller har været aktive med en masse frivilligt fx studienævnet på ku eller frivillig hos tandlæger osv.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Kvote 2 - gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.