Kemi

Stofmængde

13. marts 2019 af TingtokTea - Niveau: C-niveau

Jeg tror jeg har lavet en fejl, men kan ikke finde den.

Vedhæftet fil: kemitingtin.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2019 af mathon

Ved 1:1 reaktion:
                                \small V_{syre}\cdot c_{syre}=V_{base}\cdot c_{base}

                                \small c_{syre}=\left (\frac{V_{base}}{V_{syre}} \right )\cdot c_{base}


Svar #2
13. marts 2019 af TingtokTea

#1 Øh, what? Jeg er i gang med opgave a, synes ikke rigtig at jeg kan se logikken i det du siger? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. marts 2019 af mathon

Ved 1:1 reaktion:

           
                           \small \begin{array}{rcl} n_{syre}&=&n_{base}\\\\ V_{syre}\cdot c_{syre} &=&V_{base}\cdot c_{base}\\\\ c_{syre} &=&\left (\frac{V_{base}}{V_{syre}} \right )\cdot c_{base} \end{array}


Svar #4
13. marts 2019 af TingtokTea

#3 Må erkende at jeg er lost. Jeg kan godt se at der er lige mængder stofkoncentration på syre og base når det er 1:1. Jeg forstår ikke hvor de tal som skal sættes ind i formlen kommer fra. Jeg ved der står 20,0 mL HCl og 0,100 M NaOH... 

Beklager, jeg tror at har misset en vigtig detalje. At ækvivalenspunktet er 16,1 mL.


Brugbart svar (1)

Svar #5
13. marts 2019 af mathon

                           \small \small \begin{array}{rcl} c_{HCl} &=&\left (\frac{16.1}{20} \right )\cdot\left ( 0.100\; M \right )=0.0805\; M \end{array}


Skriv et svar til: Stofmængde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.