Kemi

Oxidation af Kinin

18. marts 2019 af andreas988 - Niveau: B-niveau

Hejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave 

c) tegn strukturfomlen for det stof, der dannes ved oxidation af kinin med kaliumpermanganat. 

Herud over har jeg en opgave der hedder 

b) 

Beregn hvor meget Lycopen der er tilbage i 25g tomater efter en halv time ved 95C. Når der er 37 mikrogram pr g tomat. 

Jeg er bare i tvivl, om hvordan man takler disse opgaver, Jeg har linket til informationer opgivet 

Vedhæftet fil: Tabel ved tomat.JPG

Svar #1
18. marts 2019 af andreas988

Her er struktureformlen for kinin

Vedhæftet fil:Kinin.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. marts 2019 af mathon

           \small \small \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! 3\, R^1\mathbf{{\color{Red} CHOH}}R^2\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, Mn{O_4}^-\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \longrightarrow \; 3\, R^1\mathbf{{\color{Red} CO}}R^2\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, MnO_2\, _{\textit{(s)}}\; +\; 4\, H_2O\, _{\textit{(l)}}


Brugbart svar (2)

Svar #3
18. marts 2019 af mathon

Lycopen ved 95C°:
                                      \small \small m(t)=\left ( 925\; \mu g \right )\cdot e^{\left (-0.518\; h^{-1} \right )\cdot t}
Efter en halv time:
                                      \small m(0.5\; h)=\left ( 925\; \mu g \right )\cdot e^{\left (-0.518\; h^{-1} \right )\cdot\left ( 0.5\; h \right )}=714\; \mu g


Skriv et svar til: Oxidation af Kinin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.