Dansk

Forskelle og ligheder - roman

26. marts 2019 af JegHarBrugForHjælp123 - Niveau: 7. klasse

Hej, jeg har læst to forskellige romaner skrevet af samme forfatter, Cecilie Eken hedder hun. Jeg har brug for hjælp til en opgave, der handler om at finde forskelle og ligheder i bøgerne, jeg har allerade fundet et par men kunne godt bruge flere, ved godt det er svært hvis man ikke har læst bøgerne men jeg kan finde et kort resume af begge bøger. 

Kongebarnet:

Drengen Pil, der kommer af fattig slægt, får smidt den næsten nyfødte kongedatter i sin varetægt. Hun er en meget vigtig brik i landets forhåbentlig vedvarende fred, og hvis hun kommer noget til, vil kongen ikke have nogen efterfølger, og så vil de onde magter, nogle sorte præster, der startede med at være gode, men senere faldt for magt og herredømme, tage tronen…

Men de onde magter er på intens jagt efter Pil og hans venner (en hyrde og en kvindelig solkriger), og foran dem, ligger mange fælder og farer, og det bliver bestemt ikke nemt for dem! På denne rejse møder de mange venner OG fjender, og ubehagelige overraskelser venter dem…!!

V:

Det handler om en pige, der mister sin far, og forsøger at finde ham i et drømmelignende univers sammen med drengen V. De møder flere forhindringer, hvor der er en pris at betale for at fortsætte. Til sidst opgiver hun at finde sin far og finder en ny ro.


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. marts 2019 af Stygotius

Til lykke, -du skriver et meget flot og velformuleret dansk og har en meget fin tegnsætning. SUPER !!!


Skriv et svar til: Forskelle og ligheder - roman

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.