Matematik

Matematik B terminsprøve 17/04 - Svar på alle opgaver.

18. april 2019 af MDHF - Niveau: B-niveau

Igår havde jeg fornøjelsen af og være til terminsprøve på den nye ordning, til matematik B. Hvis der er nogen som sidder med svarene til alle opgaverne, må du hjertensgerne uploade eller sende dem :D 

Har vedhæftet opgave sættet. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2019 af MatHFlærer

Skriv en mail til mig, jeg har en løsning i Maple :)

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. april 2019 af oppenede

#1 Hvad betyder splejset, og betyder glat differentiabel? Definitionerne mangler i formelsamlingen


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. april 2019 af StoreNord

https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/funktioner/stykkevise-funktioner

Splejset må betyde: sat sammen med en anden funktion.


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. april 2019 af StoreNord

Den er glat, hvis den er differentiabel.


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. april 2019 af AMelev

#2 Jeg har heller aldrig hørt "splejset" i forbindelse med funktioner - det er nok lokalt slang for kontinuert, men intuitivt giver ordet god mening, "hænger sammen", "er smedet sammen", "er loddet sammen". Kanoniseret matematisk sprog er det dog vist ikke.

At grafen er glat (uden knæk) er gængs omskrivning af, at funktionene er differentiabel, ligesom "grafen er sammenhængende" er synonym for, at funktionen er kontinuert.


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. april 2019 af MatHFlærer

#1 definitionerne var med i det ark, som fulgte med opgavesættet kaldet Indstiksark til formelsamlingen, ny hf matematik B december 2018


Skriv et svar til: Matematik B terminsprøve 17/04 - Svar på alle opgaver.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.