Studievalg og videregående studie

Side 2 - Valg af Hf.

Brugbart svar (0)

Svar #21
24. april 2019 af gerthansen

Altså om de 45-50 til timer på en uge kun er  undervisning i skolen, for så svarer det jo til at du skal sidde 8-18 mandag til fredag, og det synes jeg da lyder lidt urealistisk


Svar #22
24. april 2019 af Mulleeeeeee

#21
Så når du mener forberedelse mener du så lektier?

Brugbart svar (0)

Svar #23
24. april 2019 af gerthansen

Ja, lektie læsning og afleveringer og sådan.


Svar #24
24. april 2019 af Mulleeeeeee

#23

Ja, jeg skal til samtale igen, her den 8.Maj, der kan jeg lige spørge..
Men jeg vælger også at have alle fag online, undtagen Matematik, fysik og kemi..
Så jeg ved ikke om man får lektier ved online fag?

Brugbart svar (0)

Svar #25
24. april 2019 af Anders521

De 45 - 50 timer som der er nævnt i # 15 udgør timer der er afsat til undervisning på skolen og til forberedelse. At det er forbeholdt til det førstnævnte, tror jeg ikke og er derfor enig med udsagnet i # 21 - det er urealistisk. Når jeg kigger på mit HF-klasses skema, har de intet nær det antal timer - snarere har de omkring 37 - 39 timers undervisning om ugen.


Svar #26
24. april 2019 af Mulleeeeeee

#25

Har du valgt den 3-årrige hf?

så du siger altså at de 45-50 timer jeg skal have på en uge er inklusiv forberedelse, alstå lektier?

Men igen det er kun det første år jeg kommer til at have så mange timer, det andet år kommer jeg til at have 39 timer om ugen.

Jeg har nemlig hf-enkeltfag, med den udvidede fagpakke, derfor har jeg så mange timer + jeg vil måske vælge at have det på den 2-årrige hf

Men synes du at det  2-årrigt hf kommer til at være presset eller?


Brugbart svar (0)

Svar #27
24. april 2019 af Anders521

# 26

Når jeg siger "mit HF-klasses skema" er ikke fordi jeg har valgt den 3-årig HF-uddannelse, men fordi jeg underviser en HF-klasse (bestående af 1. års elever). Mine elever har valgt den almene 2 årig HF-uddannelse og for nogen kan den godt virke pressende.


Svar #28
24. april 2019 af Mulleeeeeee

#27

Når okay.

Men har dine elever så valgt med den udvidede fagpakke med enkeltfag?, eller er det bare den helt normale 2 årrig hf?


Brugbart svar (0)

Svar #29
25. april 2019 af Anders521

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg gætter på at de har valgt den almene 2-årig HF-uddannelse.


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Valg af Hf.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.