Matematik

Geometri 1

01. maj 2019 af Andenårselev - Niveau: Universitet/Videregående

Nogen der kan hjælpe med d'eren og e'eren?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2019 af Eksperimentalfysikeren

Du må komme med opgaveteksten, ellers er det ikke let at hjælpe dig.


Svar #2
01. maj 2019 af Andenårselev

Ups her er den


Svar #3
01. maj 2019 af Andenårselev

Jeg har fundet i c'eren at rækkerne i Jacobimatricen Df(p) er lineær afhængige for p=(1,0,0). 

Har desuden fundet et korollar i bogen der siger at:

Det gælder at hvis vi antager at rækkerne i Jacobimatricen Df(p) er lineært uafhængige, da gælder det at der findes et åbent interval W⊂ Ω omkring p sådan at C∩W kan blive paramatiseret som en glat kurve i form af (y,z)=h(x)  eller (x,z)=h(y) eller af (x,y)=h(z).

Så derved tænker jeg at det kan være svaret på e'eren at bruge dette korollar.

Men jeg er lidt i tvivl da det ikke er en "hvis og kun hvis"-sætning?


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. maj 2019 af Anders521

Mht d)

Hvis jeg kigger i vedhæftede note, så ville jeg nok hellere bruge korollaren til sætningen om implicitte givne funktioner. Spørgsmålet er om L kan parametriseres til en glat kurve ved de to a-værdier, hvilket afhænger af dit resultat i c). 

Vedhæftet fil:geom1.pdf

Svar #5
01. maj 2019 af Andenårselev

Så corollar 1.5 med kristisk punkt eller hvad? 


Svar #6
01. maj 2019 af Andenårselev

Er der nogen af jer dygtige hoveder der kan hjælpe? Jeg kan ikke rigtig forstå det nok til at løse de sidste 2 opgaver. Kunne godt bruge nogle hints. Bogen er vedhæftet i #4


Svar #7
01. maj 2019 af Andenårselev

 d) Da rangen er mindre end 2 i intervallet 0<a<3/2 kun når p=(1,0,0) så er rangen af jacobimatricen 2 når a=1/3 og a=2/3. Da må determinanten være forskellig fra 0 for de to sidste søjler af Jacobimatricen og derved gælder sætningen om implicit givne funktioner når a=1/3 og a=2/3 eller hvad?


Skriv et svar til: Geometri 1

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.