Matematik
Redegør for hvordan man undersøger om et givet punkt ligger på cirklen.
Jeg forstår ikke hvordan jeg bedst muligt når omkring det, samt hvordan jeg lige gør? :( skal op til mundt. mat meget snart og kan ikke komme videre.
evt. Links?
tidligere spørgsmål er:
spørgsmålet før lyder på) "redegør for cirklens ligning"
Der har jeg så skrevet lidt om cirklens ligning, har dog fundet lidt forskellige formler for det...
Men der har jeg bare redegjort for hvad der sker når man sætter y og x ind i ligningnen
--> (x-a)^2+(y-b)^2=r^2
Svar #1
21. juni 2019 af Anders521
#0 Du skal gerne vide/fortælle hvad bogstaverne i ligningen står for. Nu er der tale om en ligning, ... men hvorfor er udtrykket overhovedet en ligning?
Svar #2
21. juni 2019 af Jesus00 (Slettet)
#0 Du skal gerne vide/fortælle hvad bogstaverne i ligningen står for. Nu er der tale om en ligning, ... men hvorfor er udtrykket overhovedet en ligning?
Har som sagt fundet lidt forskellige ligninger på det, men det er en ligning uanset hvad:// der står altid =r2 på cirklens ligning når jeg har fundet noget...
Svar #3
21. juni 2019 af Anders521
#2 Okay, så du har fundet ligningen på forskellige cirkler. Så kan du formentlig også redegøre for deres centrum C(a,b) og radius r, hvoraf det sidste gælder der at 0<r. Så når du indsætter "y og x ind ligningen" må du kunne afgøre om ... disse tilsammen ligger inden i, på, eller udenfor cirkelperiferien, er det ikke korrekt?
Svar #4
21. juni 2019 af Jesus00 (Slettet)
#2 Okay, så du har fundet ligningen på forskellige cirkler. Så kan du formentlig også redegøre for deres centrum C(a,b) og radius r, hvoraf det sidste gælder der at 0
Det lyder meget rigtigt:) er bare ikke helt med på hvordan jeg sådan rimelig konkret kan fortælle det med ord uden af bruge en graf
Skriv et svar til: Redegør for hvordan man undersøger om et givet punkt ligger på cirklen.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.