Engelsk

Nogle der kunne være interesserede i at hjælpe med at rette en stil

28. august 2019 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg vil gerne spørger om hjælp til at rette min stil i engelsk, både i forhold til formalia, komma sætning og grammatik.

Hvis nogle vil hjælpe , så  del jeres email med mig. tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. august 2019 af Stygotius

Det vil din lærer garanteret gerne gøre.


Svar #2
29. august 2019 af HFNU (Slettet)

Ja, men jeg vil gerne lærer selv og gøre det, med hjælp.

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. august 2019 af Moderatoren

Hvis din lærer retter hele din aflevering, så kan du se, hvad du skal arbejde på. Du kan så evt. få hjælp herinde. Du skal blot skrive hvad du er i tvivl om. Jeg tror nemlig ikke, at ret mange har tid/lyst til at rette hele din aflevering.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. august 2019 af Stygotius

Når jeg får tid om et par timer, vil jeg godt rette din opgave, men jeg vil ikke komme med lange forklaringer på evt. fejl. Det er meningen at du selv skal undersøge tingene og selv finde ud de forskellige sproglige finesser.

Du kan ikke leve på andre i hele din skoletid.

Man ser ingen opgave her. 


Svar #5
29. august 2019 af HFNU (Slettet)

Jeg har set på nogle af de ting jeg er i tvivl om ift til den bog jeg har om grammatik , men der er nogle ting som er svær at få svar på ! Så det er ikke min mening “at leve på andre i min skoletid” :)Men det er svært at stille enkelte spørgsmål om det - da det ofte kræver at man læser de sætningerne før og efter det man har skrevet ned. Derfor vil det være nemmere at der var en som vil læse ca 3 sider ! Også kunne jeg stille de specifikke spørgsmål jeg havde . Helt ok man ikke har tid til at rette alt igennem. Det er ikke det jeg kræver , men gider man det , vil jeg da kun blive glad . Vil du dele din E-mail . Så sender jeg den så snart jeg er færdig

Brugbart svar (0)

Svar #6
29. august 2019 af Stygotius

"dele min e-mail"??   Hvad mener du ??   Min mailadresse er [email protected].

3 sider er lidt meget at ville have rettet.  Målet er vel at du skal blive i stand til selv at skrive det hele rigtigt og ikke blot gentage andres forslag.


Svar #7
01. september 2019 af HFNU (Slettet)

"furthermore , the point  of view shifts. In the introduction  part we  hear the story from the narrotor's point of view, but the rest of the story the narrator adapts the point of view of the protagonist"

Er apostrof korrekt sat i denne sætning, nogle der kan hjælpe mig 


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. september 2019 af Stygotius

Jo, apostrofferne er rigtigt sat, men det hedder  "narrator's point of view",  ikke "narrotor's  p.o.v, but in the rest of the story the narrator adopts the.....".....""


Svar #9
02. september 2019 af HFNU (Slettet)

Can godt se jeg mangler at skrive “in” . Det var godt du lige udpegede det!!

Svar #10
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

"The first part characterises why the narrator does not want to identify the two communities nor the protagonist".

Er sætning grammatisk korrekt 


Brugbart svar (0)

Svar #11
03. september 2019 af Stygotius

Ja, den er grammatisk korrekt, men det er en underlig brug af ordet "characterises". Måske mener du "makes it clear" eller "emphasises" eller "explains".

Desuden identificerer man vel som regel noget med noget. Du kunne f.eks.skrive  "....why the narrator doesn't want to identify the two communities with each other"  -eller noget lignende.

Som det står nu, betyder "identify" nærmest "fortælle hvem de er".

De sidste tre ord forstår jeg ellers ikke.


Svar #12
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Jeg kan godt se den med at det måske vil være lettere at forstå at, at man skrev emphasises, men egentlig er det jo bare at : Den første del er karakteriseret af at fortælleren IKKE vil identificerer de to forskellige fællesskaber eller fortælleren: nor the protagonist( Han vil ikke identificerer hverken fællesskaberne eller fortælleren)


Svar #13
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Yes, har forstået det nu, at man bliver nødt til at skrive at fortælleren adskiller de to fællesskaber, fra hinanden


Svar #14
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Vil du se om det er korret : 

"The language is similary characterised by metaphors that stirs the imagination of the readers and create exitement" 


Brugbart svar (0)

Svar #15
03. september 2019 af Stygotius

Mon ikke ordet "metaphors" er flertal og grundled og det derfor må hedde "stir" (parallelt med "create") ???


Svar #16
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Må jeg sende stilen 


Brugbart svar (0)

Svar #17
03. september 2019 af Stygotius

Neej, jeg kan ikke rette hele opgaver.

Du skal ikke have andres løsninger. Du skal  lære at blive bedre så du selv kan gøre det bedre næste gang.


Svar #18
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Er det her korrekt forstået så

-The metaphors(subjekt i flertal) stir(verballed i ental) the readers' imagination.

-The metaphor(subjekt i ental) stirs( verbaled i flertal) the reader's imagination


Brugbart svar (0)

Svar #19
03. september 2019 af Stygotius

Nej, nej, nej.

Verballeddet skal altid svare til grundleddet i tal. Det hedder at der skal være kongruens mellem verballed og subjekt.

I sætningen "The metaphors stir the readers' imagination" er subjektet "metaphors" flertal, og verballeddet  "stir" er derfor også i flertal.  Der er helt kaos i dine begreber.


Svar #20
03. september 2019 af HFNU (Slettet)

Okay så i den første sætning :

The metaphors(subjekt flertal) stir (verballed i flertal)the readers' imagination.

The metaphor (subjekt i ental) stirs( verballed i ental) the reader's  imagination


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.